Moyachan

Påskhelgen och födelsedag

Kategori: Vanligheter

Påskhelgen var verkligen upp och ned för mig!

Torsdagen: Var jättemysig, åt påskmiddag med släkten, mamma hade lagat god kyckling och ris! Och det är  alltid trevligt att träffa släkten. Däremot började det spöregna så Malin och Mattias var snälla och skjutsade hem mig!
 
 
Fredagen: Åkte jag först ut till mamma och pappa för att hjälpa till att sjösätta båten och sedan ta bort några ljusslingor vi haft i flaggstången i vinter. Det var väldigt fint väder ute och jag gick mesta dels utan jacka. Det var den gången jag kände hur våren hade kommit igång på riktigt, fiskmåsarna skriade och jag kände mig väldigt glad inombords. 
Sedan på kvällen som var helt planlös så beslöt sig jag och Erica oss för att spontanåka och se på bio, Noah. Den var bra och väldigt spännande. (en resention kommer väl så småningom). Lätt sevärd men jag störde mig mest på karaktärernas personligheter, nåväl.
När jag kom hem från Bion bestämde sig jag och Tove oss för att ta en promenad, för det var rätt varmt och vackert väder. Vi träffade på en katt på tillbakavägen som följde oss ända fram till vår dörr! ;-; så sött!
 
Lördagen: Jag bakade hela förmiddagen och precis när jag ska slänga mig i duschen så kommer Tove till mig och säger: "Du måste gå ned och kolla på din moppe". I Pyamas och allt springer jag ned och vad ser jag? Jo, någon har knipsat av ALLA vajrar på min moped! Blinkersna är avslitna och de har kapat gasladden och ja ALLT. Tove lugnar ner mig och jag börjar ringa en massa samtal, jag polisanmäler det hela och Malin och Mattias kommer förbi och tittar på den också och försökter trösta mig lite mer. Jag blir så arg på mäniskor som gör sådantdär. Okej, om någon hade snott den så hade jag vetat att DU behövde den. Men det där var bara sabotage, bara för att jävlas!! Nåväl...
Jag lyckas lugna ned mig och göra mig i ordning för att på kvällen hade jag bokat bordpå Taj Mahal för mig och mina vänner. För att fira att jag fyller mina 22 år (Nej nej inte alls åldersnojja) -.- Det var i alla fall supergod mat och allt avslutades hemma hos mig med film. Det var kul att träffa alla igen, och tack ännu en gång för alla fina presenter! <3
 
Söndagen: Fyllde jag mina 22 år på riktigt. Då firade släkten mig och jag blev bortskämd med en massa fina presenter! <3 jag gillar ändå att fylla år, lite grann i alla fall. Känner mig dock värdelös på att visa hur glad jag blir över presneter, jag uppskattar dem så himla mycket och jag vill visa det på ett så bra sätt som möjligt. Men ja, tack alla fina som grattade mig den dagen! <3
 
Måndag: Det var så fint väder så jag och Tove kunde inte vara inne. Vi tåg en lång promenad kring eljuspåret och åt sedan god mat innan vi satte oss och såg senaste avsnittet av GoT! Åhh det är så spännande så att jag döööör!!!
 
Tisdag: Åkte jag till Ö-vik och träffade finaste Lee! Vi tog en mini picknick med subwaymackor i örnparken innan det blev en massa animetittande och Silent Hill spelande. Som sagt, det är vad vi gör! Men det är riktigt trevligt i alla fall! Fick även med mig hem pockysmaker jag inte ätit och Herr -tröja som vi glömt bort lite att jag skulle ta hem xD
 
Sådär, det var en lång uppdate om vad som hänt. Jag tror aldrig att det händer spännande saker i mitt liv, men tänk så fel jag kan ha...
 
 
 
 

Fint ord

  • Storasyster säger:

    åh vad fin jag var på den där bilden... typ den finaste bilden på mig!! Tror jag ska använda den som profilbild på fejjan :)

    Svar: haha! bara gör det! 8DD
    Moa None

    2014-04-25 | 15:02:31
    Bloggadress: http://malias.blogg.se

Kommentera inlägget här: