Moyachan

COSPLAY! T-T

Kategori: Vanligheter

Så har halva veckan gått och jag och är rätt hemkommen(isch) från skrivarlyan. Är trött och less idag av många anledningar, men det känns helt ok ändå. I veckan i alla fall har jag och Nina gjort klart våran fina informationsfilm. Vi ritade och filmade på kanske tre dagar så ja, det känns bra! 
Nu är det bara det fina papret som ska skrivas, gjorde lite mer än hälften idag så, ja det känns bra och jag hoppas att jag hinner skriva klart. Eller hoppas? Jag KOMMER att hinna skriva klart såklart!
 
Men på tal om något helt annat. Är verkligen konventsugen igen! Vill även cosplaya men har inte så mycket pengar eller sy skillsen, (har inte ens en symaskin) för att göra detta. Men jag och Lee pratade om att åka till Närcon i Linköping i sommar. Det skulle verkligen vara jättekul och då vill man såklart ha en cosplay. Funderar på Jack Frost från "The Guardians" eller någon från Harry Potter kanske? Något simpelt känner jag. Vi pratade också om att köpa Free! Jackor som man kan gå runt i någon dag. Åhh, vill så gärna! >.< De två konventen jag har varit på är inte ens stora, men det har varit så awesome ändå! Att träffa folk som har samma fandom som en själv osv.
Det var så kul på UB för ett tag sedan så såg jag en tjej med en hood som S corps (Attack on Titan) Symbol. Jag gick snabbt fram till henne, beundrade hennes fina hood och frågade vart hon köpt den. Jag tror vi stod kanske tio minuter och fangirlade över Attack on Titan och hon gav mig ett jättebra anime tips, som jag kommer slänga upp här om någon dag. Sådant älskar jag verkligen! Att en sådan enkel sak som en logga från en serie kan göra att man känner gemenskap med en främling? LOVE!
 
här är vår film i alla fall! :3
 
 
 

Fint ord

  • Lee säger:

    Jag vill så gärna cosplayaaa >: Och Närcon skulle vara hur roligt som helst. Tyckte Kodachicon var skitkul och det anses vara väldigt litet så hur roligt skulle det inte vara att dyka upp på ett större? o.o
    Vilken söt film förresten :D

    Svar: Eller hur! Åhh vi måste verkligen! om jag inte går i år kommer jag ångra mig så mycket känner jag! >.<men tack! :D
    Moa None

    2014-02-13 | 11:03:46
    Bloggadress: http://clover.blogg.se
  • Mamma säger:

    Vilken fin film ni gjort :-) Bra jobbat

    Svar: Men tack mamma!! <3
    Moa None

    2014-02-13 | 12:34:47

Kommentera inlägget här: