Moyachan

2013

Kategori: Vanligheter

I morgon börjar allvaret igen med uni osv. Jag vet inte men det känns ändå helt okej på den fronten, bara lite stressad för remixuppgiften nästa vecka men det tar jag då. Julledigheten har varit välbehövlig och väldigt lugn. Vilket fått mig att början tänka på året som varit, 2013.
Det började helt kaosartat, minst sagt, med morfars bortgång och mycket, MYCKET tårar. Det är otroligt, hur man anpassar sig. Just precis då trodde jag aldrig att jag skulle bli glad igen,att detta år skulle bli ett skitår. Det har varit konstigt under högtider, och jag önskade han hade fått vara med på allting som hänt mig under året, i fysisk form. Men det gick bra, för han är alltid med och jag vet att han skulle vara stolt över vår familj.
 
Men året har ändå i sin helhet varit bra, jag kan verkligen inte påstå att det varit dåligt. De motgångar som varit kompenserades med de lyckliga stunderna. Bara en enkel grej som träffa föräldrarna, skrattat med syster, umgåtts med vänner ger så otroligt mycket. Jag är så tacksam över de nära och kära jag har runt mig, sporrar mig.
 
Jag har gjort saker som jag aldrig trodde skulle vara möjliga. Operationen är en sådan grej, min käkoperation var så jobbig! Jag skriver det i klartext, jag mådde så dåligt efteråt och flera veckor efter. Men det blev bättre och bättre och nu ångrar jag ingenting. Men jag skulle inte ha klarat det utan min familj, det skriver jag också i klartext. De betyder så otroligt mycket för mig och de stöttade mig mer än någonsin efter operationen. Jag har helt enkelt en fantastisk familj! Och nu när jag flyttat betyder de ändå mer!  
 
Vilket också är en stor händelse i mitt liv, jag trivs jättebra i lägenhet nu. Trodde det skulle vara jobbigt, bli jobbigt men icket. Kan inte förstå att det snart är ett halvår sedan jag flyttade, men så är det... tide går så fort!
 
Jag tog mig i kragen och träffade personer jag aldrig träffat förut! Jag vågade gå på dockmöte vilket innebar helt främmande personer och jag var nervös, men jag flippade inte helt ur eller ångrade mig i sista minut. Vilket är otroligt typiskt mig... så gludstjärna till mig! 
 
Jag har inga nyårslöften i år, förra året hade jag några men det känns lite överskattat i år. Men jag har bestämt att jag ska försöka bli sundare i kropp och själ. Äta sunt, lägga mig i tid, sova de timmar som behövs, ta promenader osv. Umgås med människor runt mig som gör mig glad. Göra saker för min skull, det jag vill, och inte göra saker för någon annans skull eller för att jag borde. Ett annat litet löfte till mig själv är att försöka hitta lågan och börja rita och skriva ordentligt igen, mer på riktigt och utvecklas i det.
 
Hur som helst känner jag att jag börjat 2014 en starkare människa! och jag kan bara bli starkare av de erfarenheter som väntar mig detta år. Nu blev detta otroligt flummigt och kanske lite krypiskt, Men så blir det när man pratar känslor, man vet aldirg vart tankarna landar. 
 
Hoppas ni har haft en fin start på erat år! Och jag önskar er som läser detta allt gott! <3
 
Jag för ungefär ett år sedan! På nyår! 
 
 
 

Fint ord

  • Mamma säger:

    Underbara fina Moa älskar dig <3

    Svar: <3
    Moa None

    2014-01-07 | 13:18:22
  • Lee säger:

    Låter som fina löften tycker jag :3

    Svar: tycker jag med! :'3
    Moa None

    2014-01-11 | 13:23:34
    Bloggadress: http://clover.blogg.se

Kommentera inlägget här: