Moyachan

Divergent

Kategori: Bio

Det har blivit mycket bio den senaste tiden, men jag gillar det!

Filmen som helhet tyckte jag verkligen om. Jag gillade hur de skapade miljöerna visuellt sett och animeringarna var väldigt fina. Skådespelarinsatsen är inget jag egentligen kan diskutera, jag tyckte alla var väldigt bra. Ett stort plus i kanten till Shailene Woodley som spelade Tris, hon gjorde det superbra och trovärdig Men jag kunde störa mig lite grann på manus och hur de lagt upp scenerna samt även hur falangen De Tappra pottärteras som adrenalinjunkies och jag vet inte, de kändes otroligt flamsiga om de ska framstå som något sorts form av polis och försvar. Sedan när jag och Tove väl började diskutera var det oklart i filmen hur egentligen falangen ”De osjälviska” styr, med tanke på att det är ”De Ärliga” som är den lagstiftande makten? Det står säkert mycket bättre i boken.
Nåväl, musiken var jättebra, men vad kan man förvänta sig om Hans Zimmer?

Jag tycker att filmen verkligen var jättebra, man satt på helspänn och man fick både skratta och gråta. Detta var verkligen över min förväntan. Erica, min lillkusin som läst böckerna sa att hon var lite besviken vilket är tråkigt men som jag fått lära mig kan man inte få med allt på film. Men detta fick mig att vilja läsa böckerna, vill ju veta hur det går! 

 

Fint ord


Kommentera inlägget här: