Moyachan

Recap

Kategori: Vanligheter

Oj vi ar snart inne i Juni månad. Återigen är det skrämmande hur snabbt tiden går. Jag mår bra, sitter i sluttampen på en C-uppsatsen som snart är klar. Det känns ofattbart att jag snart, om allt går som det ska, har jag snart ett examensbevis i handen och kan skriva in en högskoleutbildning i mitt CV. Det känns otroligt konstigt! o.o
Hör och häpna så har jag börjat att gymma tillsammans med Sara och Lisa. Jag börjar bli stark och konditionen blir bara bättre och bättre för var dag. Vår familj har skaffat en hund, en söt schäfer vid namn Jessie som är ett och ett halvt år som är busigare än någonsin! Jag har fylt 23 och trots att det också känns konstigt och skrämmande försöker jag ignorera det faktumet. Och jag ska äntligen till Närcon i sommar! 
 
 
 
Jag minns för några år sedan då jag tänkt lägga cosplayidén åt sidan. Att det verkade som en rolig grej som andra gjorde men något som jag aldrig skulle vara kapabel till. Men när man har människor runt en som är ivrig på samma sak och man peppar tillsammans så händer det något och nu idag ser jag det som självklart att skapa cosplays och åka på konvent, jag skulle känna mig väldigt tom utan det. Nu när vi är cosplaygrupp med underbara människor som jag inte kan tänka mig utan, något som jag enbart drömt om men aldrig trott skulle ske. Jag börjar känna fler och fler i denna hobby och nätverket växer allt mer, ofattbart! 
 
Jag skulle kunna spy ut alla mina tankar men en enda sak har jag att säga att jag är glad att jag började med denna hobby och jag tänker inte sluta på ett bra tag. I sådana fall skulle det vara om jag tappar intresset och än så länge brinner cosplaylågan större än någonsin!
 
Med det sagt och avskrivet vill jag bara säga att jag kan inte lova mer aktivitet... men denna blogg är för mysig för mig för att avsluta helt. Med det så hoppas att jag skriver lite oftare än tidigare tills dess får de så fina själar som läser detta ha det så fint! 
 
 
 

Fint ord


Kommentera inlägget här: