Moyachan

Frost

Kategori: Vanligheter

Idag slutade jag också tolv och sedan vid tre skulle jag till tandläkarplastiken. För att fördriva tiden så gick jag till UB på upptäcksfärd i arkiven. Jag glömde "Shiver" hemma men otroligt nog hade de boken på UB, men i magasinet. Så jag gick ned dit och började leta bland alla bokhyllor som man kan flytta på med en sådan där rullandehjul. Jag fann den, enbart på svenska fast gjorde inget. Jag satte mig och läste klart boken i ett litet skrymsle i magasinet. Det är någon mysläskig känsla över magasinet ändå. Det är så tyst och lugnt, nästan för tyst och lugnt.  Det man har som sällskap är alla bokryggar med personers namn, personers historier som väntar på att bli berättade. Ibland går någon förbi och man blir återigen medveten om att andra personer också är där, att man inte är i en ensam värld. ÅH shit vad flummigt det blev!
   Nåväl jag satt där några timmar och förslöt mig in i Mercyfalls lilla värld innan jag skulle till tandläkaren. Det var bra en vanlig koll egentligen. De ville titta i min mun och se hur de ska göra med mina proteser som jag kommer att få.  Det blir ännu mer borrande i käken, egentligen vet jag inte om jag orkar det riktigt. Fast jag kan ju inte direkt ge upp nu och det värsta är gjort. Trots det blir jag less och emot och önskade bara att den resan var klar... men snart! De siktade på mars och det är då jag blir av med tandställningen också, längtar så!
   Insåg sedan när jag och Tove gick hem från bussen vad kallt det har blivit nu. Frostig mark och kylan biter lite i kinderna. Bladen på marken krasar som cronflakes när man går på dem och på kvällarna lyser månen så vackert och klart. Jag gillar sådant här väder då det inte är snö eller blött blött och sörjan smetar runt skorna. Utan det är helt enkelt kallt och tort frostigt och fint! <3
   Har nu läst ut Shiver igen som sagt och det är trist, men de bästa böckerna i serien är kvar och ska fortsätta läsa efter jag läst "Mockingjay". Måste försöka klämma in skolböckerna också såklart, jag önskade så att jag hade lika lätt för att läsa sådana böcker som skönlittelärt, nåväl, ska sluta skriva nu och göra något vettigare. Men åhh vad jag tycker om de böckerna!
 
 
 

Fint ord

  • Mamma säger:

    Min lilla filosof, du är bara bäst du <3

    Svar: <3
    Moa None

    2013-11-28 | 10:41:51

Kommentera inlägget här: