Moyachan

Deadman Wonderland

Kategori: Anime

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så pratade jag men en tjej som var SnK nörd precis som jag på UB. Efter att vi hade pratat sådär ca. tio minuter så skulle jag gå och lämna in mina böcker. Precis när jag står där och krånglar som mest så dyker hon upp igen och säger.
"Föresten, om du gillar SnK, då kommer du också gilla Deadman Wonderland!" 
Jag memorerade namnet snabbt på minnet och det första jag gjorde när jag kom hem den dagen var att leta upp den och börja titta. Efter första avsnittet var jag helt fast. Det kanske inte är den absolut bästa animen jag sett, men man vill så gärna veta vad som händer med karaktärerna så jag blir tokig. Den är så störd och intressant att jag inte kan sluta titta! Dessutom så är Daisuke Ono med (Han spelar bland annat Erwin i SnK och Sebastian i Kuro) vilket bara gör det så mycket roligare att titta på! Älskar verkligen hans röst! <3
MEN NOG OM DET NU KOMMER EN KORT BESKRIVNIG! (Tagen från wikipedia)
 
A massive earthquake ravaged Japan's mainland and destroyed most of Tokyo, sinking three-quarters of the city into the ocean. Ten years later, the story shifts to Ganta Igarashi, a seemingly ordinary student attending Nagano Prefecture's middle school. As an escapee, a survivor of the great earthquake, Ganta has no memories of the tragedy and has lived a normal life. This all changes when a strange person covered in blood and crimson armor floats through his classroom windows. Grinning madly, the 'Red Man' massacres Ganta's entire class but instead of killing him, embeds a red crystal shard in Ganta's chest. Within days of the massacre, Ganta is declared the sole suspect. Following a quick unfair trial, Ganta is sentenced to death and is incarcerated in Deadman Wonderland, a massive theme park-like prison.
 

Fint ord

  • Lee säger:

    Det är en sån där anime man gillar men man vet inte riktigt varför, och så vill man bara fortsätta titta o-o Tack för att du tipsade mig med!

    Svar: Ja verkligen! o.o Lite så var det med mig och Kuro i början! Den var så störd men så bra! xDJAA! glad att kunna fangirla med dig! :3
    Moa None

    2014-02-16 | 14:02:44
    Bloggadress: http://clover.blogg.se

Kommentera inlägget här: