Moyachan

Nyår!

Kategori: Vanligheter

Nyår var verkligen supertrevligt!
På dagen åkte jag och Tove ut till mamma och pappa för den årliga hockey/bandy turneringen. Men jag kunde inte ha mina skridskor för ett dumt skavsår osv, osv. Det var en del som inte ville ge sig ut på den blöta isen, så det slutade med att det var gubbarna ( allas pappor) och ungdommarna (förutom jag och Tove) som var ute på isen och spelade. Men det var ändå trevligt, vi grillade hamburgare och så efteråt! :3
 
Därefter åkte jag och Tove hem och började fixa och dona för vår middag. Sara, Lisa,Caroline och Simon skulle fira med oss. Vi åt god mat, västerbottesost bakptotatis och lax och sedan hade Sara och Lisa gjort en otroligt god chokladtårta till efterätt. 
Därefter blev det flum, godis, chips, te, dricka, lekar, kortspel och gud vet vad tills klockan var halv tolv och vi skulle gå till omberget för att titta på alla raketer. Det var en bra idé, men jag är glad att vi var flera. Det var fest vid ombergstugan och de var otroligt duktiga på att smälla rakterna i backen?! Nåväl, fint var det och jag är otroligt stolt, och väldigt glad när Caroline utbrister:
"Detta är det bästa nyår jag har haft, tänk om jag träffat er idioter tidigare, ta det som en otrolig komplimang!"
Vi är knasiga, missfitted toys, men vi har ALDRIG tråkigt! 
 
bilder snodda av Tove!
 

Fint ord


Kommentera inlägget här: