Moyachan

Walking with Dinosaurs 3D

Kategori: Bio

 
 
Visst såg trailern lovande ut? Som en stor dinosaurienörd så var jag väldigt pepp på denna film. Animeringarna är verkligen jättefina och så även ljudeffekterna. Men sedan händer det, "walking" ersätts med "talking". Denna film förstörs av dåliga röstskådespelare, det går inte en scen utan att karaktärerna pratar. Dialogen, om man ens kan kalla det för dialog, är överflödig och ger egentligen ingenting till handligen som förövrigt är väldigt bristande. Jag undrar om de gjorde detta för att roa barnen, detsamma med allt det komiska innehållet som ska försöka lätta upp stämningen. Men med tanke på att karaktärerna ändå använder för komplicerade ord som de mindre barnen inte förstår blir dessa också överflödiga. Allting kompliceras egentligen med dialogen och eftersom att karaktärerna pratar med "tankarna" och inte rör munnen är jag rätt säker på att barnen inte riktigt hänger med på vem som säger vad eller varför hela tiden, även jag var förvirrad vissa gånger.
Jag hade önskat att de gjort som i "Spirit- hästen från vildmarken", för en gång skull var det inte djur som pratde och man förstod handligen precis i alla fall. Vilket man skulle ha gjort i denna film eftersom att dinosaurierna hade väldigt tydliga ansiktsutryck. Trots att handligen är bristfällig är filmen gullig. Jag gillar tanken bakom innehållet men de kunde ha gjort så mycket bättre och så mycket mer! Det är synd när de kämpat så hårt med sådana fina effekter och animeringar och det totalförstörs på grund av att de försöker hålla barnen intresserade för mycket.

Fint ord

  • Lee säger:

    Vad synd att det failade så hårt D:

    Svar: Ja verkligen, den verkade så fin! ;-;
    Moa None

    2014-01-11 | 13:18:45
    Bloggadress: http://clover.blogg.se

Kommentera inlägget här: