Moyachan

Juligheter

Kategori: Vanligheter

Igår var jag och Malin ute på äventyr i stan och vi har äntligen köpt de sista julklapparna! Det känns skönt att vara såhär i fas, det har jag nog aldrig riktigt varit förut. Nu är det bara Nathalies julklapp som ska fixas, men det löser sig, har en massa idéer. Problemet är väl att de ska värkställas innan jul. Nåväl, det var riktigt mysigt igår i alla fall, ha lite systertid. Efter det bar det i princip direkt av till Anton och Lisa där vi bara tog det lugnt, åt mat och bakade. Jag fick även en Julklapp av Anton, är väldigt nyfiken på vad det är innuti för med den grabben vet man aldrig!
I dag blir det mer systertid för Malin ska hjälpa mig med naglarna, och ikväll ska jag och mamma ta det lugnt, äta sushi och se någon film! 
Annars sitter jag mest och lyssnar på julåtar, käkar vörtbröd och myser av julstämmning. Även fast jag verkligen tycker om julen känns det lite vemodigt. Första julen utan morfar, han som verkligen älskade julen. Trots att det snart gått ett år känns det fortfarande lika konstigt. Man har liksom lärt sig att hantera den konstiga känslan och börjat leva med den. Livet går vidare och även om morfar är borta i fysisk form så finns han fortfarande kvar i sinnet och han är alltid med ändå, ja svårt att förklara i ord. Kort sagt: Även om jag längtar till julen känns det konstigt att fira den utan morfar. <3
Med det sagt så ska jag nog sluta detta inlägg, och vad mycket text det har blivit nu för tiden O_O 
Funderar på att ta lite bilder i våran julfina lägenhet, men det gör jag nog någon annan gång, inte riktigt fotopepp nu.
Nåväl
 
 
 

Fint ord


Kommentera inlägget här: