Moyachan

Catching Fire

Kategori: Bio

I dag så var jag på skolan till tolv och därefter skulle jag och Tove fördriva tiden på stan till fyra då vi skulle möta upp våra vänner. Det slutade med att Toves morfar och mormor bjöd hem oss på lunch, och efteråt tog de fram pulverkaffe till mig och de visade hur deras vattekokare fungerade innan de skulle iväg och lämnade oss ensamma. Det var så snällt! :3
Därefter så gick vi ned på stan och jag köpte nål och tråd på Ohlossons tyger för en knapp på min jacka hade lossnat (och de andra är på god väg att göra detsamma) så jag paniksydde ihop jackan och då var klockan fyra. Vi käkade på Food courten på nya gallerian UTOPIA och ja thaimaten var jättegod och så men jag blev såå MÄTT ugh, och sushin var lite av en besvikelse, nästan som de man köper på konsum, tyvärr... 
Men vi hade så trevligt, nio pratglada personer och snart nog skulle vi till SF för att se CATCHING FIRE!!!!
 
Jag kände att det var länge sedan jag slängde iväg en riktigt ordentligt filmresention så här kommer den! *HARKEL*
Filmen var otroligt bra, och jag tycker de hade fått med känslan som man har i boken. Vissa viktiga grejer tycker jag dock att de missade, men med tanke på hur väl genomförd denna film var tyckte jag ändå att det inte gjorde så mycket. Man känner verkligen med karaktärerna och Jennifer Lawrence är en så duktig skådespelare och får verkligen fram känslorna på ett trovärdigt sätt, dör lite på henne för att hon är så duktig. Jag tycker filmen har en väldigt fin balansgång mellan alla känslor som man känner i filmen, sorg, spänning, skräck, komik... man sitter bara och vill ha mer och mer och mer och vill att det aldrig ska ta slut. Liksom förra gången satt man på helspänn, även om jag läst boken denna gång, det var som en anna spänning i det hela. Nu måste jag läsa "mockingjay", vill ju veta vad som händer för det slutade med en otrolig cliffhanger hehe...
 
 

Fint ord


Kommentera inlägget här: