Moyachan

Fredagsmyys!

Kategori: Vanligheter

Jag och Tove tog oss i kragen och städade ut hela lägenheten i går, vi dammade mattor, tussar av casperhår flög omrking, vi damsugade, dammtorkade, vädrade och moppade golven. Det kändes skönt att få de färscht igen och det luktade så gott efteråt! <3
Efter det belönade vi oss själva med att gå på gratisbio, vi såg IRL och den var ändå helt okej, över min förväntan faktikst. Vi trodde ett tag att vi skulle bli helt själva i salongen men det blev vi icket, det kom några fler och bland annat ett gäng med några tjejer som pratade högt och flamsade. Ett tag blev jag sur på dem men sedan skärpte jag mig och blev nästan nostalgisk efter ett tag, det var så mycket HOPE över dem och de pratade inte under filmen så de var så förlåtna.
Idag har jag inte gjort något vettigt alls, jag har bara slappat, kännt lugnet och sovit ut. Var en snabb titt till mamma och pappa och drack te och myste lite med dem innan jag och Tove skulle mötas upp på affären och köpa mat till idag, det blev Tacos, hör och häpna? Vi ska fredagsmysa eftersom att vi båda ska träffa våra familjer i morgon och äta med dem, längtar redan efter mammas mat! 
Öhhh.... och mer? Jag tror inte det händer så mycket mer för tillfället. Mer än att jag inser att jag bott hemmifrån snart fyra månader, om inte mer? och det känns faktikst bra, tiden går så himla fort. Veckan innan var jag så himla nervös över att jag inte skulle klara det. Men det går toppen, det är inte lika svårt som man tror, och det är skönt att ha ett eget ställe.
 
Over and out!
 
 

Fint ord


Kommentera inlägget här: