Moyachan

Frozen

Kategori: Bio

Nya disneyfilmer på bio fungerar som kattungar och hundvalpar för mig, lyckohormornerna pumpas ut i kroppen och jag behåller den varma och lyckliga känslan i flera dagar. Frozen var så fin på så många sätt. Musiken, låtarna, röstskådespelarna, miljöerna, karaktärerna, åhh! <3
 
Det roliga är att denna historia ska utspela sig i norden med nordisk kultur. Midsommarstång, snickarglädje, träkyrkor och nordiska namn. Det enda som de misslyckades lite med var de nordiska trollen, de är inte stenbumlingar! Men annars älskar jag typ allt med den! Historian om två systrar och systerkärlek är så fin och för en gångs skull älskar jag den karaktärern som ska vara en komisk relief! Olaf, den lilla snögubben som vill uppleva sommar, han är verkligen rolig och säger rätt saker på rätt tidpunkt!
 
Finns så mycket mer att säga men kan inte få ned det med ord. Mer än att jag är en sådan dinseynörd och jag hoppas det aldrig går ur mina celler! För jag vill alltid kunna få en sådanhär känsla av fortsatta disneyfilmer! 
 
 

Fint ord


Kommentera inlägget här: