Moyachan

Cosplay och bubblande konventpepp

Kategori: Vanligheter

Så glömde jag ännu en gång av att skriva i min kära blogg.
 
Det har inte hänt så mycket egentligen. Mer än att jag snart är klar med min B-uppsats som i veckan ska opponeras på. Det är nervöst, jag vill inte behöva göra om detta. Samtidigt som det känns som att jag lagt ned alldeles för lite tid på detta så har personer som läst det sagt att det är bra. Jag får alltid en ångestklump när det gäller att bli bedömd, jag gillar det inte. Nåväl, snart är det över och jag kan fokusera på att enbart jobba.Det är skönt för då kan man gå dit, jobba, gå hem och fokusera på annat seda. Som att skriva, rita, läsa göra vad som helst utan att ha den underliggande stressen att man borde plugga. Dessutom kommer det ut nya säsonger till mina favoritanimer lagomt till att jag har uppehåll. Det är så härligt när man har sådana saker att se fram emot. Små ljusglimtar i vardagen som gör allt lite lättare.
 
En annan sak jag verkligen ser fram emot just precis nu är Skecon. Det är bestämt att jag och Lee ska dit 4-6 juli. Vi planerar och skapar cosplays med brinnande iver, som små ekorrar! Jag är så ivrig på detta så jag nästan spricker. Det ska bli så kul. Jag ser verkligen fram emot det och idag så var Tove snäll och följde med mig till stan och där köpte jag linser till min cosplay. Denne karaktär har inte så mörka ögon, det är mer gyllene, detta får dock duga, det ser mycket bra ut i alla fall. Har också köpt och väntar på paket med peruk, smink och lite annat. Detta ska bli så kul! 
 
 

Fint ord


Kommentera inlägget här: