Moyachan

Don't know when I'm comin back down

Kategori: Vanligheter

Såg nyss avsnitt sex av fjärde säsongen av Game of thrones och jag måste säga att det bara blir mer och mer spännande! Detta avsnitt var väldigt intensivt och jag spillde nästan ut mitt te i knäet alldeles i slutet. Lite synd att man snart sett klart denna säsong också, man blir så uppslukad av det att man sitter som på nålar. Femtio minuter känns som en kvart och man blir alltid lika förvånad när avsnittet slutar för man vill enbart ha mer, en slags hunger som är omöjligt att mätta tydligen. Borde egentligen läsa böckerna men har inte kommit mig för det än, finns så mycket fler böcker som lagts upp på travar och min mentala lista över titlar vars berättleser jag måste läsa blir enbart längre och längre. 
 
Värmen har i alla fall kommit på riktigt nu. Idag kändes det som att jag skulle smälta bort när jag satt och skrev på min B-uppsats. I söndags behövde jag endast en långärmad tröja på mig för att slippa blåsten när jag tog en promenad och sedan satt mig uppe på en undangömd mur i skogen för att läsa. Jag har insett att jag tycker verkligen om den muren. Man kan sitta där och tänka och fundera medan vinden visslar mellan grenarna och solen skiner och värmer en. Jag är glad att jag fann detta lilla hemliga paradis.
 
Helgen har också varit bra. I lördags följde jag med till stan med några vänner. Det var länge sedan jag var på stan för onsdagar har oftast varit min dag att strosa runt i butiker i väntan på Tove. Men eftersom att jag jobbar nu har det inte hänt på länge. Jag köpte i alla fall en tröja på H&M med katter på som jag inte har kunnat släppa tankarna på enda sedan jag såg den första gången, regnbågskatter kändes helt enkelt som jag. Trots att plåboken skrek så var viljan att ha den tröjan starkare. Ångrade inte heller att jag köpte den, tyget var mjukt och jag kommer använda den ofta.
 
Efter det åkte jag hem till mamma och pappa för att äta middag. Det blev pappas grillade kött och mammas potatisgratäng. Om det är något som skriker sommar för mig så är det just den kombinationen. Vi har alltid ätit det på sommaren och jag lessnar aldrig på det just för att det skriker sommar.  Sommaren kommer äntligen, sommaren....
 
 

Fint ord


Kommentera inlägget här: